Lördag

Godisdagen, ätardagen, dagen då man unnar sig saker. Tänker ni så? Det gör jag, och varför inte?

Det är inte alltid jag äter eller unnar mig något gott. Ibland tycker jag inte att det är värt det alls, inte tillräckligt sugen och hittar inget som tilltalar mig. Ibland är det tvärtom, då skulle jag kunna vräka i mig hur mycket som helst.

Jag har ju haft några riktigt bra och jämna dagr nu. Blodsockret har varit tipptopp och jag har haft total kontroll. Idag ville jag fika…Klart man ska göra det om man vill. Så tänker jag. Man får parera med pumpen och hoppas det går vägen. Det gjorde det nog inte idag, den välbekanta sura smaken i munnen skvallrar om att jag tog för lite insulin.

Nu kommer vi till det lustiga fenomenet. Jag tvekar att kolla bs… Varför gör jag så?? Vet jag att jag ligger bra eller känner det på mig så kollar jag utan problem men nu vet jag att jag troligen misslyckats och känner då lite att jag inte riktigt vill fejsa hur fel jag hade. Gör ni så? Jag vet, jag ska kolla men jag drar ut på det vilket är riktigt dumt, ju tidigare jag kan gå in och korrigera desto fortare är jag ju på banan igen.

Silly me.

Har precis varit och hyrt Johnny English med killarna, jag är ingen filmtittare, har inte riktigt ro men nu får jag offra mig då.

Tjing!

7 thoughts on “Lördag

  1. Ja, brukar unna mej något ibland. Speciellt om det råkar vara lördag. 😉
    Att parera rätt med insulin är svårt tycker jag.
    Jag brukar känna mej tvungen att kolla sockret om det känns högt. Mest för att veta exakt hur högt det ligger så att jag inte tar för mycket snabbinsulin på det. Vet andra som låter bli att kolla sej för de är rädda för svaret. Tror att det kan vara vanligt.

    • Ja, det är nog vanligt:-) Jag blir nog lite trotsig när jag tagit för lite. Tänker nog som så att ”ja, jag vet att jag gjort fel, det behöver inte mätaren påpeka också” Knasigt men sant! Hoppas du har en skön helg!

  2. Jag tänker som dig ibland, vill inte ta bs när jag känner att jag ligger högt..
    Ibland (ofta) så parerar jag med pumpen och chansar lite hej vilt vad jag kan tänkas ligga på och sen har kan jag ta ett bs efter nån timme och då kanske det ligger på 10 som inte är så högt iaf 😉
    Så du är inte ensam om att göra/känna så!
    Kram

    • Känner absolut igen det där med att chansa:-) Ofta gör jag det riktigt ordentligt så jag hamnar lågt istället och sen är karusellen igång.

  3. Jag vill helst inte heller mäta då jag vet att jag ligger högt. Man vill väl bara inte veta HUR högt det är. Men ni kan alla vara riktig lugna, för jag har mätt rekordvärdet idag, 29,6!!! Glömde att lägga bolus då jag smaskade i mej godis i morse och funderade hur jag mittiallt började må riktigt dåligt… Nå, det kom ner ganska hastigt då jag korrigerade lite…

    • Oj, det var högt! Då förstår jag att du mådde dåligt. Visst blir man lite sur på sig själv när man glömmer? Skönt att det gick ner fort!

  4. Jag gör precis lika när jag känner att jag ligger högt.. Man vill liksom inte fejsa det dom du skrev.. Sjukt att man håller på så.. Men skönt o veta att man inte är ensam om det iaf.. 🙂

    Sköt om dej!

    Kramar

Kommentera

