En tankeställare

Kunskap är färskvara, det blev jag medveten om igår under föreläsningen. Egentligen handlade det inte om några nyheter, jag tänker rätt i mitt ätande men gör inte alltid rätt, ni vet, reptilhjärnan va?

Mycket prat om kolhydrater, vilka är bättre för oss än andra, kolhydraternas sammansättning och uppgift i kroppen. Fick uppfattningen att det inte är helt fel att minska en aning på dem men framför allt så är det viktigt att välja rätt.

Något som jag ibland förbiser med maten är helheten, sammansättningen av kolisar, protein och fett. man ska absolut öka mängden fett och protein en aning om man minskar på kolisarna men bacon, grädde och smör är oerhört energifyllt och mättat fett. Sånt som gärna fastnar på kroppen…Man bör vara medveten om fettsammansättningen och hur man ska fördela den tror jag och där är inte jag riktigt ännu…Bara att plugga på!

Synd bara att föreläsningen var så sent och efter en jobbdag för mig. Jag har kommit på ungefär tusen frågor jag hade önskat ställa men igår var jag för trött.

Tjing!

Kommentera

