Påsken står för dörren!

Trevligt värre. Här ska vi bara äta lite mysig mat tillsammans med min pappa och hans familj. Något påskgodis lär det inte bli, båda barnen har givit sig själva godisförbud så det blir påskägg med små prylar i istället. Ingen idé att köpa hem godsaker om ingen äter.Hunken och jag hoppar också över det.

Något som är riktigt bra just nu är mina ätvanor. Har ätit frukost varje dag sedan föreläsningen och jag känner mig så oerhört mycket piggare när jag fyller på regelbundet med bra energi. -1 kg har det blivit på vågen också bara av den förändringen för träningen är inte riktigt igång ännu. Men snart kommer det också att fungera. Kanske det blir en riktigt trevlig beach 2012 😉

GLAD PÅSK!

2 thoughts on “Påsken står för dörren!

  1. Grattis till viktminskning! Lite märkligt det där när man går ner av att äta mer. Men visst märks det när man äter mer regelbundet.

    Glad påsk på dej med! 🙂

    • Tack tack:) jo det är ett konstigt fenomen att gå ner när man äter mer. Jag tror mycket hänger på att man äter rätt näring. Det är ju annars en sån utmaning att tappa vikt med diabetes, jag får ofta kompensationsäta när jag äter nyttigt eftersom jag får mycket känningar med nu är sockret stabilt eftersom jag fyller på med mat regelbundet:)

Kommentera

