Ögonmottagningen

Idag ska jag på återbesök på ögon där jag gjort mina laserbehandlingar. Jag hoppas så att jag slipper laser men varje gång jag sagt så harjag ändå åkt på några ”skott”.

 

Det har varit tyst här någon dag igen. Igår fyllde jag nämligen år. Inte för att vi kalasade mycket, jag var på jobbmöte och medlemsmöte på brukshundklubben, vi tar firandet till helgen!

 

Värdena ligger fortfarande skumt, ömsom högt och lågt. Jag misstänker stress.

 

Det har varit en intensiv period på mitt arbete av olika orsaker. det som står för dörren för mig nu är byte av arbetsplats. Jag är både superglad och lite ledsen över det. Jag ska från nästa vecka få börja på ett dagtidsjobb, jättebra för min diabetes, ett roligt jobb och något som stått som önskemål från läkaren i min rehabilitering. Samtidigt är jag jätteledsen över att inte få jobba kvar med mina ljuvliga arbetskamrater. En bitteljuv förändring!

 

Nu måste jag göra mig iordning, Hunken vill nämligen hinna med en mysstund och lunch innan ögonmottagningen. Det säger jag inte nej till!

 

Tjing!

2 thoughts on “Ögonmottagningen

  1. Grattis i efterskott!
    Om du vill får du gärna berätta hur laserbehandlingarna går till. Måste man ha lappar över ögonen ett tag efter? Jag har tänkt en del på att jag också kommer behöva laserbehandlas en dag men inte så mycket på hur själva behandlingen går till.

    Som sagt, vill du så får du gärna berätta.

    Grattis igen!

Kommentera

