Äntligen helg!

Ja, så skulle jag ha skrivit igår om jag orkat!

 

Det har varit en tuff vecka, jobb varje dag, regelbundet men lite nytt och lite nervöst. Jag har kommit hem varje eftermiddag helt utpumpad och varje dag denna vecka har det varit aktivitet på kvällen också.

I tisdags och onsdags var vi ute i skogen och la spår inför en tävling. Jag ska gå ett av spåren på tvävlingsdagen och håller nu på att provgå det för att inte villa bort mig den viktiga dagen. 1 km är spåret i terräng och jag kan säga att det motsvarar absolut inte att gå 1 km på flat mark. Jag har hoppat, skuttat, fastnat, plurrat och virrat omkring=) Basalen har jag ställt ner på tok för lite för promenaden så alla gånger jag övningsgått denna vecka har jag fått känning. Tur att Nisca har varit med mig!

Torsdagen bjöd på en storstädning inför helgen efter jobbet och en föreläsning på brukshundklubben med Kenth Svartberg om samarbetet mellan hund och människa. Oerhört intressant och lärorikt tycker jag. Vi var dock inte hemma förrän starx innan 22.00. Det belv bara hopp i säng för att en (liten) stund senare gå upp och göra sista arbetsdagen för veckan.

Jag ville helt ärligt bara åka hem igår efter jobbet och hoppa i min (oerhört snygga) ziperall och landa i soffan. Men se, den gubben gick inte…Eftersom allt inför tävlingen ska vara klart inför söndagen var det bara att ge sig ut till skogs i snögloppet och vandra omkring. Jösses, vid 21.00 igår somnade jag, ha ha ha!

Har tagit sovmorgon idag och imorgon är det dags att göra en provtävling så då ska jag vara på klubben 09.00.

 

Riktigt skönt har det varit med mitt blodsocker. ligger på runt 5 hela dagarna på jobbet med några dippar. har fått sänka basalen på förmiddagen ganska mycket och höja den på kvällen efter 18.00 för då ligger jag alltid runt 8-9 mmol. När jag lyckats sänka dessa värden har morgonvärdet varit bättre också.

Något jag tycker är svårt är att parera innan läggdags. Jag vill ligga runt 7 mmol, annars vaknar jag och är låg ganska snabbt, och vaknar jag inte så slår gryningsfenomenet till och jag är hög på morgonen. Det bästa för mig är att inte äta något på kvällen alls men om jag ligger på 5 mmol brukar jag ta en frukt för att inte sjunka mer. Dock fick jag känning igår kväll, en stor känning och jag åt glass. Tog 3 enheter en stund efter men hade ändå 13,2 imorse.

Ja ja, jag får nog ordning på det där någon gång!

 

Ha en bra dag!

 

Tjing!

 

2 thoughts on “Äntligen helg!

  1. Morgonvärden är kluriga och svåra. Är själv väldigt irriterad på det där Gryningsfenomenet. Vakande på över 17 mmol/l idag igen.
    Låter kul för dej att jobba. Grattis till stabilt blodsocker på dagarna.

Kommentera

