Ny dag, nya tag

Ja, så blev det! Har varit ute med Nisca på klubben och deltagit i planeringen för tävlingen. Precis vad mitt bs behövde. jag tycker att det är lätt att deka ner sig efter en tuff natt. Jag hade ketoner och mådde illa som fasen så imorse tog det emot rejält att kliva ur sängen. Men det räckte att ta sig upp och ut så kändes livet lite lättare igen.

Fick en kommentar på fb av min käre kusin som är sjuksyrra och läste min något negativa status igår kväll. Han skrev imorse ”Som Torsten, du reser dig igen?”

Visst är det så, man mår crappigt och känner att diabetes är sk*t, men om man inte reser sig igen så blir den ju bara mer sk*t. Det bästa för mig är att få ösa ur mig lite förtvivlan när det känns tungt, då är det lättare att kamma till sig sen och ta nya tag.

Håller ni med?

Tjing!

One thought on “Ny dag, nya tag

  1. Det är ju så..man reser sig igen men ibland måste man, precis som du säger, bara ösa ur sig..sicket j”la skit detta är. För hur det än är så tjänar man ju bara på det själv att må bra och det är ju en del av vardagen fast man inte vill ibland.. Jag tror denna sjukdomen stärker oss som människor! Ha en go dag!!

Kommentera

