Några dagar blir till fler…

Har inte skrivit något här på ett tag. Tröttheten har slagit sina klor runt mig och vägrar släppa. Denna spårtävling som ska arrangeras tar all tid vi har. Nu är det Hunken som lägger alla spår men jag är med i skogen nästan varje gång som bollplank och jag ska dessutom gå ett av spåren på tävlingsdagen. Något positivt med detta är att jag rör mycket på mig, både hemma och på jobbet nu och vips så ligger blodsockret jättebra och jämnt!

 

Det märks direkt när jag tar en vilodag för då vill det krypa upp till 10-12 mmol direkt, bara att röra på sig då.

 

Morgonvärdena har varit betydligt bättre de dagar jag har motion i ryggsäcken, bara när jag haft känning på kvällen som det legat högre…

Har även hittat ett bröd som heter ”Nystart”, ett lchf-inspirerat bröd med bara ca 4g kolhydrater per skiva. Det mumsar jag till frukost nu och mitt insulinbehov på morgonen har minskat med mer än hälften. Nu hoppas jag att midjemåttet väljer samma väg inför sommaren=) Lägger ut bild på brödet här…

 

 

Finns i flera smaker…

Dags att aktivera Mini som har haft en alldeles för låååååång helg redan, vojne vojne!

 

Tjing!

Kommentera

