Har lagt nerverna utanpå…

Nu är det så mina kära vänner att jag ingått ett vad! Ett vad med Hunken…

Jag ska ta det från början. År 2007 föddes lilla Nisca. Då vi hade en hund redan som Hunken tränade och tävlade med bestämde vi oss för att köpa Nisca till mig. Tanken var från början att hon skulle vara min hund att motionera med och träna med. Något tävlande hade jag inte planer för alls. Jag är alldeles för blyg och har nerverna utanpå kroppen. Nu är det så att den här lilla Nischunden är en alldeles ypperlig tjej att träna lydnad och spår med. Hon är alert, träningsvillig, kontaktsökande, snabblärd och en dröm att spåra med….

Det känns som att man ska ta vara på sådana egenskaper tycker jag. Tanken har malt i mitt huvud…Ska jag trotsa mina nerver och prova en tävling? Fram och tillbaka har tankarna gått och ena dagen är jag redo för att balla ur nästa dag.

Iom att vi var med och arrangerade spårtävlingen i våras så har tanken på en brukstävling kännts ok. Hunken har tävlat ren lydnad med Jade så bruks är nytt för honom med även om lydnaden finns där också.

Nu har vi stött och blött det här och till höstan ska vi anmäla oss till en appelltävling (appell=lägsta klassen).  Vadet består i att den som lyckas få ihop minst poäng på tävlingen arrangerar en trevlig maiddagsdate för den andra. Jag antog vadet!

Har nu registrerat mig på SBK:s tävlingssida och känner fjärilarna i magen redan.

Ser ut som en vinnare va?

Så: Nu hoppas jag på en hel skara bloggläsare som hejjarklack! Är ni på?

Tjing!

2 thoughts on “Har lagt nerverna utanpå…

Kommentera

