Nere…

Är lite nere just nu. Inom mig bor en stress över alla pusselbitar i livet. Jag har haft det så otroligt förspänt de senaste månaderna. Att få komma tillbaka i arbete helt efter den långa sjukskrivningen gick oförskämt bra.

Jag har kunnat jobba helt eftersom jobbet har varit nästan som skräddarsytt för mig. Det har fungerat bra med resten av familjen och livet har rullat på.

Nu står jag inför ändrade arbetstider och det kommer att ställa till det. Jag vet inte hur jag ska lösa saker och ting.

Dels kommer de nya tiderna innebära att jag måste börja om från ruta 1 med pumpen. Kommer inte hinna äta frukost alls och lunch blir först vid 14.

Sen måste jag lösa Storis mornar. Han har ju Aspergers syndrom (han är helt öppen med det och har godkänt att jag skriver detta) vilket innebär att han behöver en hjälpande hand på morgonen framförallt för att hinna till bussen i tid. Nu blir det så att ingen är hemma på morgonen två veckor av tre…han måste fixa själv och det blir svårt. Både jag och Hunken kommer att vara på jobbet och undra om han kom iväg, om han fick med mig allt och om dörren är låst (har glömts förr).

Jag känner mig jättrstressad eftersom  jag måste hitta en lösning inom två veckor. Kan inte sova eller känna mig lugn en sekund av dygnet just nu och vill bara spy på hela situationen.

Så ligger det till just nu här. Nu ska jag ut i regnet och träna Nisca så tankarna skingras lite.

Tjing!

One thought on “Nere…

  1. Ta det lugnt vännen allt ordnar sig tror jag. Han är en duktig kille eran storis:-) kaffe snart tycker jag kram Jessie

Kommentera

