Höstågren…

Jag är ju lite så att jag alltid tycker att sommaren försvinner för fort. Lite Ågren över kalla mornar och mörkret.

Det här varit en hektisk tid för oss. Allt har handlat om hund ett tag. Om en vecka är det tävling för mig och Nisca! Vi ligger i hårdträning och jag är jättenervös…

Just nu kör jag och en tjej till en kurs i rallylydnad på klubben. Jösses vad kul det är och vilka duktiga ekipage vi har. De kämpar på så fint och jag känner att vi kunde ha haft dubbelt så många gånger bara på kul.

Förra veckan var jag hos min sköterska. Mitt hba1c var oförändrat sen innan sommaren. Jag är jättenöjd med det eftersom jag var orolig att det skulle ha stuckit i höjden.

Jag har mycket känningar nu och det är jobbigt när man tex håller kurs. Idag skulle jag visa en grej med Nisca för kursarna och blodsockret bara drog ner till tårna…jag körde på ändå men borde naturligtvis ha ursäktat mig och ätit istället. Hatar när det blir så där bland folk. Kände idag att jag svamlade en massa…

Ikväll har jag haft fyra känningar. Inte kul alls! Nu har jag istället 20 mmol. Hetsätit naturligtvis.

Imorgon öra det nya tag. Här ställt upp basalen och hoppas morgonvärdet är bättre.

Tjing!

3 thoughts on “Höstågren…

  1. Va skönt att det var oförändrat, HBA1C. Ja varför gör man så…bara kör på och svamlar..de e mkt bättre att be om break ett par minuter o käka något..
    Är de så att man skäms, inte vill ursäkta sig?? Så jäkligt känner jag att det är som diabetiker, MAN VILL INTE VARA TILL BESVÄR!!!!! korkat….

  2. Blir precis likadant när jag blir låg! Fortsätter med det jag gör och bara svamlar massa ohängande så folk tror man är helt knäpp.. Jag tror att jag inte alla gånger vill visa mig ”sjuk” utan förtränger känningen och tror att den ska gå över av sig själv. Helt fel tänkt men så funkar jag. Däremot om jag är med personer som jag känner väl så säger jag bara att jag har känning och så är det inget med det.

Kommentera

