Lördag

Seg dag efter nattens minimala sömn.

Jag har läst era tankar. Både här och på fb.  Naturligtvis har ni rätt. Detta gynnar ingen och drabbar i slutänden fler än mig.

Jag vet inte varför jag drar mig för vård. Kanske känslan av att vara sjuk och otillräcklig. Precis nu när jag äntligen känner mig som vem som helst. Jobbar som vem som helst. Inga papper att fylla i för pengar där man hela tiden talar om hur otillräcklig jag är.

Sen känns det sådär…ingen läkare kunde ju tala om exakt vad som var fel på axeln. De sa bara att det kommer att ta tid att bli bättre…vem säger att de kan hitta en orsak nu?

Jag ärbinte hjälpt av att stanna hemma från jobbet. Jag mår bäst när jag jobbar.

Hursomhelst så vaknade jag efter mina två timmar på soffan med huvudvärk. Slö och omotiverad. Mini drog till en kompis på övernattning och jag kände bara att jag ville ut ur huset.

Kammade till mig och dolde de värsta påsarna under ögonen och tvingade sedan resten av familjen ut på en lunchdate.  Vi åkte till Västerås och shoppade lite och jag kan stolt meddela att jag köpt min första julklapp för i år. Har aldrig varit ute så tidigt förr så det är stort vill jag lova:)

Känslorna far lite upp och ner men en lugn dag med älskade familjemedlemmar ger mig energi och glädje!

Ha en skön kväll!

Tjing!

Kommentera

