Ljuset i tunneln…

Var hos min ssk igår för att gå igenom sensorvärdena. Oj vad tydligt man ser trender om man jämför med vanliga mätningar. Hittade en trolig förklaring till mina höga natt och morgonvärden. Så tydligt att det var pinsamt. Jag ligger jättepressat från lunch och framåt. Så pressat under lång tid att jag troligtvis har en rekyl under natt och småtimmarna där levern är med och jäklas:)

Simpelt att avhjälpa. Har sänkt basalen på eftermiddagen och redan imorse hade jag ett bättre värde 6, 2 mmol.

Jag har ju tänkt att höga värden motas i grind med insulin…nä nu blev det ju tvärtom.  Tog bort insulin för att avhjälpa låga värden som i sin tur avhjälper de höga värdena.

Jag har varit sjuk den här veckan.  Ketoner och höga värden men nu har det vänt. Hör och häpna så har jag stannat hemma från jobbet!!!

Något annat som hände igår var att jag bröt ihop lite hos ssk….berättade hur jäkligt det har blivit med axeln igen och sömn och allt. Så skönt att ösa ur sig.  Jag fick lova att söka hjälp inom två veckor och det ska jag.

Jag ska få ha sensorn igen om några veckor om jag mår bättre.  För att se om ändringarna hjälpte.  Jag ser fram emot det.

Ni ser va!!?? Det ljusnar…det gör det!

Kram på er alla snälla goa medkännande underbara människor som bryr er. Både er jag känner irl men även ni andra diabetiker som jag aldrig träffat men ändå känns det som vi har det♥♥♥

Tjing!

2 thoughts on “Ljuset i tunneln…

Kommentera

