Kaos…

Kaos kaos kaos…

Ibland önskar jag att man kunde stoppa, backa och göra om. Livet är inte alltid lätt, inte för någon. Helger och högtider blir för många en lång plåga. Illusioner krackelerar lätt och den där perfekta familjehögtiden kan ibland kännas som en stor jäkla lögn. Det är inte här kaoset finns. Vi mår bra allihop. Kaoset finns i närheten och pockar på min uppmärksamhet genom en stor klump i magen. Den är alltid där men i synnerhet när det vankas helg och högtid.

Jag skriver och talar i gåtor, jag vet det. Kan inte gå in på detaljer utan att kränka någon och inlägget skrivs nog mer för att jag nehöver ventilera än för att upplysa.

Jag hoppas på ett lugnt mysigt vitt nyårsfirande med mina älskade grabbar, stora som små!

God fortsättning!

2 thoughts on “Kaos…

  1. Jag har kännt de senaste årens jular som inte så trevliga.. December gillar jag med allt julmys, pynt etc men att man ska tvingas umgås med folk man inte är så förtjust i känns jobbigt. Bara för att det är släkt..suck. Jag och min sambo tänkte köra den klassiska nästa jul och resa bort. Slippa allt tjat om vart man ska vara på jul.. Så jul är fint men julafton, juldagen etc hoppar jag.. Kram!

    • Håller helt med. Den där underbara familjehögtiden känns ibland väldigt kravfylld och tung. Egentligen ÄR det mysigt och trevligt men just i år är det en person av alla 15 vi firar med som fått mig att tappa balansen lite….

Kommentera

