Tvåsiffrigt…

Är nöjd så länge jag har ensiffriga värden.

Ett värde på 23, 8 vid läggdags utan synbar anledning gör mig lite ledsen och kinkig:(

Hur mår man då?  För er som inte har diabetes kan jag säga att det är vidrigt.  Munnen är torr som fnöske och smakar urk. Illamående, trött och ledvärk.  Och det värsta av allt är humöret som sviktar rejält (nedstämd) och den förbaskade magvärken. Inte kul att somna så och veta att man kommer att få gå upp flera gånger på toa.

Imorgon kommer det att kännas som jag varit på krogen till sena timman.  Bara att masa sig till jobbet.

Tjing!

3 thoughts on “Tvåsiffrigt…

  1. Uscha,dessa höga blodsockervärden är verkligen allt annat än roligt!:(
    Jäkla skit sjukdom! Jag hade problem åt andra hållet för några veckor sen,o kände dessutom inte av det..givetvis nattetid dessutom, blev väckt av sambon flera nätter i rad, ” här,ät nu är du alldeles för låg..du luktar så..” Jag blev lika sur o förbannad varje gång.. Tills jag ätit o fått upp sockret, o sambon hade ju även rätt varje gång.. 1,4. 1,6 typ.. Men även att han vaknar av att jag luktar speciellt när jag blir låg! Haha.. Han måste ha varit hund i sitt förra liv.. 😉
    Hej förresten! Nu är ja tillbaka o läser,har haft lite mkt nu sista halvåret.. 🙂
    Kramkram

    • Vad kul att se dig igen:) härligt att ha en diabetessambo som kan lukta sig till låga värden ha ha ha. De hårar ju mindre. Har varit lite dålig på att uppdayera och ha koll jag med. Visst har ni fått tillskott i familjen? Kram!

      • Haha,ja han hårar inte mycket alls.. 🙂 trist bara när han är borta o jobbar,då måste jag ju verkligen förlita mig heelt på mig själv.. Vojne,vojne! 😉
        Jomen visst,det kom en liten lillebror i slutet av november!:)
        Du,vad var det för pump du hade? O är du nöjd med den? Funderar på att ta tag i det där med pump nu igen,nu när denna helvetesgraviditet äntligen tagit slut.. Men känner att jag har totalt nollkoll på pumpar,o känner ingen som i dagsläget har pump heller.. Så,har du tid o lust tar jag gärna emot tips! 😉

        Kram

Kommentera

