Översittare

Jamen hur står man ut???

Det finns många sätt att säga att man tycker att någon är en idiot!  It’s my way or the highway typ. Människor som har ett sånt enormt bekräftelsebehov att de inte drar sig för att trycka ner andra i skoskaften.

Man kan göra sånt på så många olika sätt har jag upptäckt.

Meningar som börjar med: Alla avgör ju själva MEN…

Ofta med ett avväpnande leende i fejset. Egentligen säger människan: Visst, alla gör som dom vill men mitt sätt är det enda rätta och de som inte gör eller tycker som jag är idioter.

Eller blicken…ni vet den där pockande blicken bakom leendet som säger: Du är ju totalt pantad som inte tycker som jag.

Sen har vi den allra bästa: När man påtalar mitt misstag för andra med avsikt att jag ska höra. DEN HATAR JAG. Ta saken med mig direkt!  Jag kan absolut be om ursäkt om jag begått ett misstag och det händer ibland eftersom jag är människa.

Nä, lite perspektiv på tillvaron och lite ödmjukhet inför det faktum att alla kanske inte är stöpta i samma form.  Vare sig man diskuterar barnuppfostran, människosyn eller annat.

Nu ska jag göra kväll och ladda inför en ny jobbvecka.

Va??? Tänker ni nu, inget diabetessnack??? Nä, finns inget att säga. Den har skött sig galant under helgen; )

Tjing!

2 thoughts on “Översittare

Kommentera

