Hiss och diss.

Eventuellt har jag nu snott hiss och diss upplägget från en annan blogg men det känns som ett bra sätt att summera helgen på.

Hiss:
¤ Det är mildare ute vilket innebär att jag kan överväga att stanna i detta avlånga land.

¤ Mitt blodsocker beter sig ganska logiskt.  Betyder inte att jag alltid ligger bra men jag vet iaf oftast varför jag ligger sämre.

¤ Det rör på sig i huset.  Skillnaden med ett nytt badrum är enorm.

¤Jag har fått den stora förmånen att följa två tjejers väg till att bli ett toppdiabetesteam. En underbart söt liten schäfervalp som av sin matte ska drillas till att jobba som nisca gör.  Spännande!

Diss:

¤ Människor man inte vet vart man har. Jobbigt när man inte vet om någon är arg bakom fasaden eller inte.

¤ Höglöp och han hund…behöver jag säga mer???

¤ Bilar som går sönder.

¤ Diskmaskiner som går sönder en fredagseftermiddag.

Jo diskmaskinen är trasig. Egentligen ett ilandsproblem men jag har inget diakställ…
Igår köpte jag ett på Ica mär vi handlade och då utbrister min 8 åring. Tjoho, nu får vi leva som förr i tiden!

Vojne, vojne. Det var väldans svårt för honom att inse att det finns människor som inte har någon diskmaskin idag också ha ha ha.

Så, hur har helgen varit? Bra hoppas jag!

Tjing!

One thought on “Hiss och diss.

Kommentera

