Tough love…

Ibland är det bara nödvändigt. Att visa sin kärlek och omtanke på ett sätt som inte alltid är den mjuka vägen.

Idag har jag gjort något av det svåraste jag någonsin gjort. Jag har tagit ett beslut som skär i hjärtat. Jag har gjort ett val som fått någon jag älskar väldigt arg på mig. Jag hoppas att denna människa kan förstå mitt val så småningom. Att denna högst älskade människa väljer att låta sig vara svag för en stund och tar emot den hjälp som erbjuds.  Att denna högst älskade människa kan förstå att jag inte fixade att hålla bördan ensam på mina axlar längre. Att denna högst älskade människa kan bli stark igen genom detta. Att ilskan då har lagt sig och styrkan kommit åter.

Tough love…tufft för oss båda.  Jag hoppas jag gjort rätt!

5 thoughts on “Tough love…

  1. Jag vet att du är en väldigt klok människa Hanna och vet att va de än är för beslut så är det väll genomtänkt och du tänker på personen bästa kram Jessie

    • Hej gumman. Noga genomtänkt är det men hjärtskärande som bara den. Situationen blev dessutom så jäkla mycket större. Åker med i allt så gott det går nu. Nästippen ovan ytan liksom…kram

  2. Hej Hanna. Ibland måste man ta en paus och sätta ner foten.
    Jag anar att du gjort helt rätt. Ibland måste man sätta sej själv först när andra inte kan se allvaret i situationen.
    Kram

  3. Var stolt över dig själv,jag är helt säker på att du gjort helt rätt. Oavsett vad det gäller. Meny jag förstår att det känns tufft och jävligt jobbigt ändå. Men så småningom när person fått hjälp,osv så kommer den vara tacksam och även förstå att du handlat som du gjort,av ren kärlek. Just när man är mitt upp i det hela, kan det kännas avlägset o hopplöst. Men så småningom så.,
    StyrkeKramar till dig

Kommentera

