Faller ur lite…

Så här när jag har ont ligger ju blodsockret högt. Jag har lärt mig att insulin inte hjälper mot dessa smärtvärden utan att det är bättre att jobba på smärtan än blodsockret.

Då växer hornen ur pannan på mig. Jag känner liksom att det spelar ingen roll om jag äter sund mat och hoppar över onyttigheter.  Jag ligger ju ändå inte bra. Konstigt att man tänker så, man mår ju inte bättre precis av det resonemanget.  Kanske är det mitt sätt att ge min diabetes fingret? Tycker ju att den behandlar mig likadant. Det är en arrogant livskamrat denna sjukdom.

Tjing!

Kommentera

