Ledigt…

Eller?

Telefonen har varit tyst idag. Ett andrum men kan ändå inte låta bli att undra om avsaknaden av samtal inte innebär en kris?

Vill inte ringa…orkar inte veta.

Stoppar huvudet i sanden som en ynklig feg struts!  Till mitt försvar gav det mig några timmar att vara helt vanlig. Att läsa läxor med barnen utan press. Att få börja röja undan i detta smutsiga hus. Att få prata med en vän om helt vanliga saker. Att få ta en dusch. Att få klappa på alla vovvar.

Jag gillar… eller nej, jag älskar att få vara en helt vanlig svensson. Önskar att det hände oftare.

Bonus! Jag har tagit ett blodsocker idag. Jag har även ätit ett mål mat. Det tar sig!

One thought on “Ledigt…

Kommentera

