Vardag är favoriten!

På vardagar är allt öppet. Alla myndigheter, all sjukvård och allt annat som kan behövas vid en kris.

Det har varit en lugn helg i fråga om alla oroligheter. Jag har passat på att stjäla tiden till att göra vanliga saker. Var på jobbgalej i fredags vilket var så skönt. Min glädje och avslappnade attityd var ingen fasad. Jag stal några timmar på lördagen också till att vara vanlig. Gick en kurs för klubbens räkning och hängde med familjen.

Jag ska aldrig mer föraktfullt använda uttrycket vanlig svensson! Det är min målbild. Att alltid kunna välja att vara vanlig. Ha tråkigt och framförallt äga min tid, mina känslor och min energi.

Jag skulle kunna skriva en bok om förfarandet i denna kris. Jössea vad många tjänstefel jag skulle kunna räkna upp. Man är för snäll och mesig helt enkelt.

Jag är en dumskalle i fråga om mig själv. Äter nästan inte och struntar i kontrollerna. Jag vet att jag är på hal is men att straffa sig fysiskt när man är maktlös ger iaf en riktig känsla. Jag har svårt att förklara men känslan av svält och hunger står för sorgen jag inte kan prata med någon om. Det blir på riktigt på något vis.

Snart vänder det….snälla!

One thought on “Vardag är favoriten!

  1. Det låter riktigt jobbigt för dej. Hoppas det vänder och att du får hjälp snart.
    Kan bara hålla med om att vanliga saker och vardag ofta blir högintressanta när man har haft det eller har det tufft. Som en livsviktig motpol till allt som inte funkar som det ska.

    Kram till dej

Kommentera

