Klant!!!

Det är mig själv jag avser med rubriken… natten till igår svängde blodsockret rejält. Det betyder ofta att jag får mardrömmar.  Jag drömde att jag blev knivhuggen i munnen. Vaknade med ett vrål och har blod i hela munnen! Yrvaket undrade jag om det var på riktigt.

Det visade sig att jag bitit ett rejält jack i sidan av tungan. Det glipade liksom som en tårtbit och blödde mycket och länge.

På morgonen var tungan stor som en golfboll på ena sidan. Jag provade att äta en macka men fick ge upp efter första tuggan. Såret gick upp av tuggandet.

Jag kan alltså inte äta! Jag som precis kommit igång att äta igen. Fortfarande så glipar det och svider som bara den så fort jag försöker äta…

Nu får jag alltså sippa på typ nyponsoppa när blodsockret ber mig men efter två dagar utan näring är jag kokko. Huvudet hänger inte med alls och det känns som om jag ska tuppa av när som helst. Jösses säger jag bara. Hur ska man funka???

Tjing!

One thought on “Klant!!!

Kommentera

