Krav!

Det slog mig idag vilka krav man har på sig. Kraven kommer från alla håll och kanter. Yttre krav får man värja sig mot så gott man kan men det är en konst att säga nej också.

Jag har kommit på att jag måste börja säga nej till mig själv också.  Jag är aldrig nöjd med min insats om den inte är perfekt! Jag ska vara en toppenmamma, fru, arbetskamrat, syster, dotter, vän, matte, samhällsmedborgare,  bilförare, kock, bankkund, patient, granne,  hantverkare osv osv.

Jag är så upptagen med att klura på hur andra uppfattar mig och mina handlingar att jag inte bryr mig om det som är viktigt. Jag ska börja med att ta tag i mina värden.  Att mäta och försöka få till det så att jag kan må bra. Inbillar mig att det skulle göra mig till en genuint bättre människa.

Sålla lite bland orosmomenten och bestämma mig för att sänka kraven på mig själv där och öka dem på andra istället.

Hitta struktur är nog nyckeln och blodsockret är prio ett för att orka.

Imorgon blir målet att mäta minst fem gånger. Det borde jag fixa…

Tjing!

2 thoughts on “Krav!

  1. Äntligen Hanna, du tänker helt rätt! Du ska vara nöjd och älska dig själv, Skit i vad andra tycker…så länge någon inte säger rakt ut vad dem tycker om dej eller det du gör så lägger du bara ut en massa onödig energi på spekulera på det.
    Rätt tänk, bra jobb, de ta tid men de får det.
    Kram

    • Tack! Jo jag är nog på rätt väg. Innerst inne har jag ju alltid vetat detta men har så svårt att göra det till min verklighet. En bit på väg men det är ibland svårt att lära gamla hundar sitta:)

Kommentera

