Tidig morgon.

Klockan ringer 04:45 varje onsdag, torsdag och fredag nu. Mina nya fruktade arbetstider är igång och vi löser det med Storis från dag till dag nu. En oro som inte passar in i mitt liv nu.

Går upp så här tidigt för att försöka få aptit till frukost innan jobbet men det är bara att konstatera att det är omöjligt. Frukost först vid nio på jobbet vilket gör att lunch blir mellan 14 och 15. Det i sin tur betyder att kvällens ätande blir rubbat. Jag kan inte ta insulin redan vid 12 på jobbet efter frukost vid nio. Spelar ingen roll hur lite jag duttar för jag sjunker som en sten vid 13:30. Tar jag inget hamnar jag på high istället. Har provat att mixtra med doserna på alla sätt men jag lägger ner och kör knasdagar istället. Har inte energi att klura mer och klarar mig mentalt utan mat iaf.

Jag är fullt övertygad att det ganska snart kommer en dag när saker lägger sig tillrätta och vardagen inte är något annat än vardag. Man får aldrig tappa hoppet!

Ha en bra dag!

Tjing!

2 thoughts on “Tidig morgon.

  1. Jag måste alltid sänka min basal när jag jobbar. Spelar ingen roll om det är förmiddag, eftermiddag, kväll eller natt. Jag måste alltid sänka. Sen måste jag ta lite mindre i bolus också. Så om du inte redan testat det så är det mitt tips att sänka basalen, Då borde du i en perfekt värld även bli mindre känslig för duttar. Hoppas du får till det.

    • Tack för dina tankar. Det är nog som du säger även i mitt fall. Skulle nog fungera om stressen runt morgonen försvann. Det är lite problematiskt för min son som har Asperger att jag inte finns hemma på morgonen och den stressen gör mitt blodsocker ganska oförutsägbart. Men att sänka basal och ta mindre bolus är min plan när stressen lagt sig lite:)

Kommentera

