Musik är balsam för själen!

Mini har ju varit hemma hela veckan. Han var djupt besviken över att missa skoldiscot som skulle gå av stapeln igår kväll.  Han är en riktig danskille och älskar musik. Jag tyckte dock att han behövde ta det lite lugnt ändå…

Ville erbjuda honom ett alternativ så vi gick på musikal. Tänkte att då får han musik men är stilla ändå. Det var högstadieelever på en skola i kommunen som hade gjort en musikal som hette back to the 80’s.

Herregud! Vilka duktiga ungar! De spelade och sjöng så taket lyfte. Metallica, Guns n Roses, Eurythmics, Madonna, Cindy Lauper, Alphaville mm. Oh vad vi njöt både jag och Mini.

Det är något förlösande med att lyssna på musik. Jag blir lycklig av det. Men det ska spelas högt. Jag lyssnar i bilen, hemma och har nästan alltid hörlurar i när jag går, man får en kick! Bäst av allt är livemusik.  Jag är uppväxt på sidan av en scen. Min pappa är trummis och har jobbat i många år aom ljudtekniker. I love it!!!

Jag lyssnar på det mesta. Beror på vilket humör jag är på men på senare tid har det varit mycket Volbeat. Har fastnat lite för dem av någon anledning. Vad lyssnar du helst på?

Ha en bra lördag!

Tjing!

Kommentera

