Babysteps!

Idag har jag fått ett glädjande besked.  En knuta i livet som löser sig om några veckor och det gör mig otroligt lättad.

Men of course! Jag har även fått ett mindre bra besked också. Mardrömmen kommer förmodligen att fortsätta med mig som stand in. Myndigheterna är inte positiva till att erbjuda hjälp. Det kostar nog för mycket. Jag är alldeles förbluffad över hur man som människa värderas i kronor och ören.  En människa som slitit hela livet och betalat skatt är utlämnad till sitt brutalt ledsamma öde. Det slutar aldrig bra det här och jag tror att det kommer att kosta oerhört mycket mer den dagen ingen orkar mer.

Fasen vad jag önskar att livet hade givit mig en instruktionsbok att följa. Vägledning i alla beslut och en felsökningsmanual!!!

image

Kommentera

