Räddaren i nöden eller flykten från verkligheten?

Vår, påsk, sol, ljus, energi?

Vad är det för dig? Jag försöker hitta en vardag som funkar och det går framåt. Jag vet att mycket som skrivits på sistone är negativt. Just nu är det mycket på spel och jag kan bara se på. En anhörig till mig väntar på besked om hjälp. Hjälp att ta sig ur ett allvarligt missbruk och hjälp att få känslorna på rätsida. Jag har gjort mitt i det hela men myndigheter drar ut på allt. Livet haltar rejält för denna människa och mitt hjärta brister när jag ser och hör att personen kämpar och kämpar för att hålla tippen över ytan. Att låta någon vänta i tre månader när läget är akut är omänskligt!

Man kan inte fundera över sånt här dygnet runt och fungera som människa samtidigt. Jag försöker varje dag att lägga energin och oron på en rimlig nivå men måste ha något för händerna hela tiden för att tankarna ska hållas på plats.  Att vara ledig och obokad är jobbigare mentalt än att jobba.

Jag har satt upp mig på att hålla tre kurser på brukshundklubben, tagit på mig massor av pappersarbete genom styrelseuppdraget och lagt massor av tid på läxor, planering av mat och annat hemma. Allt för att slippa tänka. Det ska bli kul med kurserna men det kommer att gälla på min onda kropp. Jag vet inte om jag bokat upp mig som en räddning eller flykt från verkligheten…

Idag blir det lite mat med några nära och kära. Barnen ska få leta påskägg och sen vet jag inte vad vi gör resten av helgen.

Glad påsk!

2 thoughts on “Räddaren i nöden eller flykten från verkligheten?

  1. Önskar dej en så bra påsk som möjligt! Kan förstå att det är oerhört tungt med allt nu och myndigheter som inte griper in och att det handlar om pengar. Det är bedrövligt att det verkar vara så det funkat och funkar. . Eller inte funkar. Frustrerande och väldigt hemskt, skapar en massa mänskligt lidande. Jag hoppas din närstående kommer få hjälp snart när ni väntat så! Kramar!

Kommentera

