Jag gråter aldrig!

Så är det. Eller kanske inte helt sant…Jag gråter aldrig inför andra. Du är så lugn säger alla och då kan stormen riva i mig så jag håller på att gå sönder men utåt syns inget.

Idag har jag låst in mig på toa en lpng stund och tårarna kommer så fort jag är ensam. Min löjliga trigger idag var blodsockret. Vi har haft en fin dag på klubben med hundarna. Lite stressigt efter och jag mätte över 30 i bs pga det. Jag blev så ledsen så jag låste in mig för att inte bryta ihop över en sån skitsak.

Löjligt och patetiskt. Hårdhanna kallar Hunken mig just pga detta.

När jag satt där på lilla toan var jag tvungen att börja analysera mitt överreagerande. Stress, bs och lite sorg.

På onsdag fyller jag år. Min 12:e födelsedag utan min mamma. Saknaden är stor. Jag vill inte fira, det är så uppenbart att hon fattas då. Jag bävar för det året jag går över till att ha firat fler födelsedagar utan henne än med. Antar att det gör mig lite gråtmild.

Jag vet att man får gråta men jag gör det inte…inte så någon ser eller hör.

Ta hand om varann!

One thought on “Jag gråter aldrig!

Kommentera

