Det är dags!

Det är dags att börja blogga igen. Våren och sommaren har varit omtumlande. Det har hänt mycket och det har stått stilla. Krisen som jag gick igenom har fått min tilltro till vårt samhälle att totalt försvinna. Man är sin egen lyckas smed oavsett. På bekostnad av anhöriga. Vi är på god väg åt rätt håll, jag och min anhöriga men det har kostat. Det har kostat min hälsa och nattsömn, min anhörigas totala liv både psykiskt och ekonomiskt. Det har kostat mina barn och det har kostat alla runt omkring oss. Vi blev övergivna på flera olika enheter. Lämnade att själva lösa problem som krävde proffs. Vi har halkat hit och dit, gjort fel och rättat till, jobbat dag som natt och kämpat i motvind. Utan kompetens kan man inte vara psykolog, polis, läkare, missbruks rådgivare samtidigt som man är anhörig och känslomässigt dränerad. Jag är slut färdig och förbi men glad över att inte har givit upp. Jag kommer aldrig någonsin igen vända mig till det sociala skyddsnätet igen. Så kränkt och missförstådd aom jag blivit av människorna jag mött där har jag aldrig i mitt liv förr blivit.

Vad har hänt i övrigt då? Diabetes….jag jag har sänkt mitt hba1c under sommaren och semestern.  Detta för att jag cyklat cyklat och cyklat bort min ångest. Så mycket ångest blev så många mil på cykeln att jag sänkte värdet med 10! 5 stackars kilon har jag också tappat längs vägen och det är positivt för min onda axel.

Har kört igång hunderiet för hösten nu. Rallylydnad är sååå jäkla kul. Kör min tredje kurs på klubben nu och tränar med Nisca så det ryker.

Det finns så mycket att skriva men jag tar det lite pö om pö.

Ni med diabetes eller anhöriga till diabetiker, titta gärna in på den här sidan. Det kommer en permanent länk bland länkarna senare när jag fått tid att sitta vid datorn.

http://shop.diabeticdesigned.se/

Tjing!

One thought on “Det är dags!

  1. Är imponerad av din vilja o styrka…din släkt/familj ska va glada o stolta av att ha dig, för det är dina vänner ❤ kram Jessie

Kommentera

