En vabdag på landet.

Mini var sjuk idag men piggnade till framåt lunch. Ibland passar det bara så bra. Jag vabbade och dick därmed en hel del gjort hemma.

Något som jag märkt sedan jag börjat motionera regelbundet är att mitt blodsocker är så mycket stabilare. Det är en vanlig effekt av motion men jag har upptäckt något mer. Det är nämligen så att jag återfått en del av min fingertoppskänsla för hur mitt blodsocker ligger. Jag kan lättare nu känna mig säker på att jag tex ligger någonstans mellan 6-10. Det är skönt…känslan att ha kontroll.

Imorgon är det jobb igen, ett träningspass med Nisca och tacokväll. På lördag bär det av ut i spårskogen. Jag och Nisca ska prova ett av spåren vi la till de som tävlade högre klass. 1200 m ska vi köra med 8 apporter. Spännande och riktigt kul för min älskade hund. Spår är nog en av hennes favoriter. Vi ska försöka oss på ett uppletande också. Söndag blir vilodag!!!

image

image

image

Tjing!

Kommentera

