Att spåra i sommarvärme…

Det är väl få förunnat att kunna ge sig ut i sommarvärme i september. Vi spenderade dagen till skogs och Nisca fick gå ett tre timmar gammalt en km långt spår. Hon jobbade på som bara den och tog alla apporter.  Jag är imponerad av min vovve. I skogen kan jag äta utan att tänka så mycket. Vitt bröd, kaffe och choklad tröck jag i mig innan vi gick. Trots det så låg jag på 6 mmol i bs efter och då hade jag inte tagit en gnutta insulin. Det är livskvalitet!

image

image

Duktig vovve och glad matte vid ett apportstop.

Västen jag har på mig är från Engelsons och kostar bara ett par hundralappar. Den är perfekt med fickor som rymmer allt jag behöver för min diabetes samt för hunden. Rekommenderar den varmt även om man inte har hund i skogen om man inte vill ha ryggsäck med.

Nu är det kvällsmys med lilleman.

image

Tjing!

Kommentera

