Gyttjebad och kantarellsök.

Det blev en dag i skogen igen.  Man får passa på när vädret är så himla fint. Idag knallade jag och Mini runt och njöt av värmen. Vi hade planerat att leta svamp men det var så torrt att vi gav upp och strosade runt istället. Vi gick lite vilse och jag kom på att min mätare låg kvar i bilen. Men vet ni? Det gjorde ingenting… jag hade Nisca och choklad med och då är jag trygg. Hon är ju bättre än en mätare för hon säger ju till innan jag är låg.

Vi hittade ut med hjälp av vovvarna. En stackars kantarell hittade vi och den använde Mini till att träna kantarellsök med Tino. Det är tänkt att han ska kunna det nästa säsong och det ser lovande ut.

Nisca tyckte att det var en spasöndag så hon hittade ett dike att ta ett lerbad i. Rackarns vad hon luktade illa ha ha ha….

Imorrn är vardagen tillbaka….

Tjing!

image

image

image

image

image

Kommentera

