Rutiner

Den här 37-åriga diabeteskroppen gillar rutiner. Jag med så länge det är bra rutiner.

De senaste tre kvällarna har jag drabbats av högt blodsocker, vid 20-tiden sticker det iväg och hamnar mellan 15 och 20 mmol. Jag korrigerar och lägger mig. Vaknar sedan med ett normalt värde.

Inte en bra rutin, jag blir så vansinnigt grinig av höga bs😠

Nu är frågan om jag ska höja basalen på kvällen eller sänka på eftermiddagen. Jag ligger nämligen pressat mellan kl 14 och kl 18 ca. Kanske är de höga kvällsvärdena en konsekvens av detta?
Jag börjar nog där.

Gott nytt år på er!

Kommentera

