Med pumpen i armhålan…

Så har jag levt de sista 4 dagarna. Suck!

När sensorn verkar fungera tiden ut så tappar den signalen hela tiden. Mycket irriterande! Så fort jag ska kalibrera, använda bolus wizard eller helt enkelt kolla kurvan så säger den dörlorad signal. Nu sitter sensorn på vänster arm, pumpen ligger i min bh så avståndet är minimalt och ändå händer detta…..hela tiden.

Nästa vecka ska jag till min ssk. Jag ska framföra mitt allt mindre positiva omdöme till henne. Förra sensorn som jag hade till min veo fungerade klockrent i jämförelse. Jag vet att man kan reklamera dessa men helt ärligt, jag vill inte lägga mer tid och energi på detta än jag redan gör och jag har dessutom slängt kartongen till de första 5 kassa sensorerna och har därmed inga siffror på dem.
Lägger ner snart om det inte blir bättring.

One thought on “Med pumpen i armhålan…

  1. Hej!
    Änligen hittat åt dig igen, följde dig när du skrev din förra blogg! 😉
    O nu har jag hittat tillbaka igen, tror jag hittade hit en sväng förut också..o sen slarvade jag bort dig! O nu har jag också bytt portal, är bara provbo än!;) Men hoppas jag kommer gilla den.. =) Hoppas allt är fint med dig, så när som på korkade sensorer..
    Minimed 640gn och dess cgm? Är det det du har?
    Jag hade samma problem, och var till slut heelt vansinnig! Ville ha ”min” dexcom tillbaka! (Den jag haft lånad från landstinget!) Efter en hel del om och men, så fick jag min vilja igenom.. Fick dexcom istället, den är ju tyvärr inte kompatibel med minimeden.. 😦 Så jag fick offra den, och fick en Animas Vibe istället. Inte alls liga hightech och enkel att använda som minimeden.. O på så vis saknar jag verkligen den pumpen. Vad jag däremot INTE saknar är allt strul med sensorer! Med Dexcom har jag våran trygghet igen!! =) Inget strul, och väldigt driftsäker.. Sällan diffar bs me än typ 0,03 mmol.. =) Den är fantastisk!!!=)

    Ha en fin dag, och hoppas du får ordning på sensorerna!!

    Kram på dig

Kommentera

